,, Biserica Catolica isi asuma schimbarea zilei de odihna ,din ziua a 7-a (Sabat) in ziua 1 (Duminica)
Biserica Catolica declară:
“Puteti citi Biblia de la Geneza la Apocalipsa si nu veti gasi un singur verset care sa autorizeze sfintirea duminicii. Scripturile obliga la pazirea religioasa a sambetei, o zi pe care noi n-o sfintim niciodata.” Cardinal Gibbons, The Faith of our Fathers, pag. 89


“Biblia spune, adu-ti aminte de ziua Sabatului ca s-o sfintesti. Biserica Catolica spune ‘Nu !’. Prin puterea mea divina abolesc ziua de Sabat si poruncesc sa sfintesti prima zi a saptamanii. Si iata, intreaga lume civilizata se pleaca in supunere in fata poruncii sfintei Biserici Catolice.” Father Enright, American Sentinel, June 1893


“Nu Creatorul universului in Geneza 2,1-3, ci Biserica Catolica poate pretinde cinstea de a oferi omului o pauza la fiecare sapte zile.” Storia della Domenica, 1969, pag. 366-367


“Duminica nu se bazeaza pe Scriptura, ci pe traditie, si este o institutie evident catolica. Noul Testament nu mentioneaza explicit ca apostolii au schimbat ziua de inchinare, stim asta din traditie.” The New Revised Baltimore Catechism, 1949,pag. 139


“Autoritatea bisericii nu poate fi legata de cea a Scripturii, fiindca biserica a schimbat Sabatul in duminica, nu prin porunca lui Christos, ci prin propria autoritate.” Canon and Tradition, p.263


“Bineinteles ca Biserica Catolica pretinde ca schimbarea a fost actiunea ei…” Schimbarea Sabatului in duminica… “Iar acesta este semnul puterii ei cleziastice si a autoritatii in chestiuni religioase.” Gibbons cardinal, Letter, Oct. 28, 1895, from C.F. Thomas (subl. aut.)


“Duminica este semnul autoritatii noastre… Biserica este deasupra Bibliei, iar acest transfer al pazirii Sabatului este o dovada a acestui fapt.” Catholic Record, 1 sept. 1923 (subl. aut.)

Intreband Biserica Catolica care este ziua de Sabat, spune : ‘‘Sambata este ziua de Sabat. De ce tinem duminica in locul sambetei ? Tinem duminica in locul sambetei, pentru ca noi, Biserica Catolica, am transferat solemnitatea ei, de la sambata la duminica.’’ Catehismul doctrinelor catolice, 1957, pag.50


“Duminica este o institutie catolica, iar pretentiile pazirii ei pot fi sustinute numai cu principii catolice…De la inceputul la sfarsitul Scripturilor, nu exista nici macar un singur pasaj care sa sustina transferul inchinarii publice saptamanale, din ultima zi, in prima zi a saptamanii.” Catholic Press, Sydney, August 25, 1900


“Biserica, dupa ce a schimbat ziua de odihna, de la sabatul iudaic sau ziua a saptea a saptamanii, la prima, a facut ca porunca a treia sa arate la duminica ca la ziua care trebuie pazita ca zi a Domnului.” Catholic Encyclopedia, vol. 4, pag. 153


“Ea a luat duminica pagana si a transformat-o in duminica crestina… Astfel, duminica pagana, dedicata lui Balder (Baal), a devenit duminica crestina, sfintita pentru Isus” Catholic World, March 1894, pag.809
“Papa Pius 1566 a poruncit prin conciliul din Trent. ‘A fost dorinta bisericii lui Dumnezeu ca sarbatoarea religioasa a zile Sabatului, sa fie transferata asupra zilei Domnului (duminica).” Catehismul catolic, 1867, cap.3


“Duminica este doar o creatie a Bisericii Catolice.” American Catholic Quarterly Review, January 1883 “Duminica este doar o lege a Bisericii Catolice.” American Sentinel Catholic, June 1893
“Daca protestantii ar urma Biblia s-ar inchina lui Dumnezeu in Sabat. Tinand duminica, urmeaza o lege a Bisericii Catolice.” Albert Smith, Chancellor of the Archdiocese of Baltimore, February 10, 1920
“Ratiunea si bunul simt cer acceptarea uneia sau alteia din aceste alternative : fie protestantismul si sfintirea sambetei, fie catolicismul si sfintirea duminicii. Compromisul e imposibil.” The Catholic Mirror, december 23, 1893



“Duminica este pana azi odrasla recunoscuta a Bisericii Catolice, ca partenera a Duhului Sfant, fara nici un cuvant de mustrare din partea lumii protestante.” The Catholic Mirror, september 23,1893
“Pazirea duminicii de catre protestanti, este un omagiu adus, in ciuda lor, autoritatii Bisericii Catolice.” Monsignor Louis Segar, pag. 213


“Insa protestantul zice : ‘Cum pot primi invataturile unei biserici apostate ?’ Cum, spunem noi, ai primit invataturile ei toata viata, in directa opozitie cu invatatorul vostru recunoscut, Biblia, cu privire la chestiunea Sabatului.” The Christian Sabbath, The Catholic Mirror, 1893, p. 29,30


“Protestantismul, respingand autoritatea Bisericii Catolice, nu are nici un fundament pentru teoria sa duminicala si in mod logic ar trebui sa tina sambata ca Sabat.” John Gilmary Shea, in the “American Catholic Quarter”


“Biserica Catolica a schimbat pazirea Sabatului in duminica prin dreptul autoritatii divine, infailibile data ei de fondatorul ei, Isus Christos. Protestantul care pretinde Biblia ca singur indrumator al credintei, nu are nici o baza pentru pazirea duminicii. In aceasta chestiune, adventistul de ziua a saptea ..."

Intră pe site pentru a aprecia, distribui sau comenta!